Міна МР-II-1940 року

Дата: 13.04.2018 22:08
Кількість переглядів: 1065

Фото без описуФото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маль.1. Пристрій ударно-механічної міни: 1 - горловина для ударного приладу; 2 - горловина для запального стакана; 3 - горловина для приладу потоплення; 4 - ударно-механічний прилад; 5 - прилад потоплення (якщо міна спливає); 6 - молоток приладу потоплення; 7 - запальний стакан; 8 - зарядна камера; 9 - якір; 10 - підйомні скоби якіра

 

Фото без опису

 

На початку Великої Вітчизняної війни кораблями Дунайської флотилії були виставлені мінні загородження в районі 116 км річки Дунай, щоб перешкодити виходу румунських моніторів з Тульчинського рукава в Кілійський.

1 квітня 1982 року матрос пожежного катера ВОХР порту Н. Анастасов ніс вахту на катері порту, що стояв у дебаркадера на нульовому причалі в порту. З настанням світанку матрос вийшов на палубу і виявив пливе по річці морську міну. Повідомивши про це капітану пожежного катера і що стояв на посту прикордоннику, матрос побіг на причали і почав попереджати працюючих людей про небезпеку. Міна продовжувала пливсти за течією і, минувши в районі елеватора стоявши біля причалу баржі, о 7 годині 45 хвилин досягла 7-го причалу, де на повороті річки її стало зносити до берега. На 7-му причалі йшла погрузка металу на теплохід "Радомишль", до лівого борта якого був пришвартований плавкран. Вахтовий помічник "Радомишля" про міну вже був сповіщений і стояв біля борту з багром, намагаючись зачепити її і відвести від судна, але не зміг впоратися.

Фото без описуСильною течією міну затягнуло між бортом судна і плав-краном, де вона від удару вибухнула. В результаті вибуху в корпусі теплохода "Радомишль" утворилася пробоїна розміром три на чотири метри, в які хлинула вода, швидко затопила трюм, чому судно сіло на грунт. Плавкран від вибуху перекинувся і затонув, а його команда з трьох чоловік в останній момент встигла перестрибнути з плавучого крана на борт судна. Уламки пробили шиферні дахи кількох складів, а шматок металу вагою 10 кг, що відірвався від корпусу судна, впав біля пам'ятника морякам-дунайцям. Отримав контузію вахтовий помічник судна "Радомишль", який не встиг своєчасно піти у укриття. У 1982 році уряд вирішив здійснити переведення часу в ніч на перше квітня. Тому нічна зміна докерів і обох екіпажів транспорту і плавучого крана пішла, а денна ще не прийшла, на судах залишалася нечисленна вахта, яка від місця вибуху перебувала далеко.

Фото без опису

Вимога проведення вибухових робіт - евакуація населення і персоналу в радіусі 500м


« повернутися

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь