Замітки з праці.

Дата: 28.03.2019 08:10
Кількість переглядів: 742

ЗАПИТАННЯ       Керівника Районного центру соціальних служб для сем’ї, дітей та молоді (далі – Центр) турбує питання: чи враховується стаж роботи в Центрі на посаді юриста в стаж роботи, який дає право на встановлення надбавки за стаж роботи в Центрі, при переводі такого працівника на посаду «фахівець із соціальної роботи».

 ВІДПОВІДЬ        Питання встановлення, нарахування і виплати надбавки за стаж роботи в Центрах врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 р. № 435.

              В п.1 цієї постанови перелічені посади працівників Центру, якім встановлюється та виплачується надбавка за стаж роботи (далі - надбавка): керівникам центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів з основного виду діяльності та фахівцям із соціальної роботи.

 

          Надбавка виплачується щомісяця у відсотках до посадового окладу залежно від стажу роботи в таких розмірах: понад 3 роки - 10 відсотків, понад 10 років - 20 відсотків, понад 20 років - 30 відсотків.

 

          До стажу роботи, що дає право на встановлення надбавки, зараховується в тому числі час роботи в центрах на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців та органів місцевого самоврядування, за основним видом діяльності, а також на відповідних посадах державних службовців та органів місцевого самоврядування у соціальній сфері.

          Тобто, посаду «юрист» в цьому переліку посад не зазначено.

        

 

Прийом на роботу на умовах сумісництва

ЗАПИТАННЯ Директора Територіального  центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі – Терцентр) цікавить питання звільнення основного працівника та  прийом цієї ж особи на роботу на умовах сумісництва, зокрема, чи потрібно при цьому повідомляти ДФС про прийняття працівника на роботу.

ВІДПОВІДЬ Визначення поняття сумісництва наведено в п. 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України від 28.06.1993 р.№43: сумісництвом вважається виконання працівником, окрім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому чи іншому підприємстві або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.

         Зовнішнє сумісництво – це коли працівник у вільний від основної роботи час виконує іншу роботу, на умовах трудового договору, на іншому підприємстві.

        І якщо графік роботи працівника на його основному місці роботи не співпадає з графіком роботи у Терцентрі,  то він зможе працювати на умовах зовнішнього сумісництва.

        Для роботи за сумісництвом згоди власника або уповноваженого ним органу за місцем основної роботи не потрібно.

        Чинне законодавство не містить відмінності у процедурі оформлення працівника при працевлаштуванні за сумісництвом або за основним місцем роботи. У разі якщо трудовий договір працівника з юридичною особою укладено в усній формі, то такий працівник може працювати у відповідності до наказу про прийняття на роботу, без наявності трудового договору у виді окремого документу.

          Про прийняття працівника на роботу як по основному місцю роботу, так і за сумісництвом, в обов’язковому порядку потрібно повідомити ДФС, без такого повідомлення працівник не може бути допущеним до роботи.

 

 

ЗАПИТАННЯ        Завідувача дитячого садочку цикавить чи обов’язково накази про прийом на роботу видавати за встановленою типовою формою, чи можна  самостійно розробляти таки накази?

ВІДПОВІДЬ        Типову форму Наказу (розпорядження) про прийняття на роботу (форма №П-1) затверджено Наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 р. №489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці».

       Разом з тим чинне законодавство не забороняє використовувати самостійно розроблену форму наказів.

           Але слід враховувати вимоги до змісту наказу про прийняття працівника на роботу; в ньому має бути зазначено: посаду, на яку приймається працiвник (спецiальнiсть, квалiфiкацiя, категорiя, розряд тощо); дату прийняття на роботу; вид роботи (основна або за сумiсництвом); умови прийняття на роботу (з випробувальним строком, за строковим трудовим договором тощо); умови роботи (в режимi неповного робочого часу, з важкими або шкiдливими умовами працi тощо); розмiри його посадового окладу вiдповiдно до штатного розпису, надбавок та доплат.

           Вимоги щодо змісту наказу про прийняття на роботу встановлено наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 р. №1000/5 «Про затвердження Правил органiзацiї дiловодства та архiвного зберiгання документiв у державних органах, органах мiсцевого самоврядування, на пiдприємствах, в установах i органiзацiях» (розділ ІІ, п. 9).            

 

 Ст.інспектор ГУ Державної служби

України з питань праці в Одеській області                                  І.Б.Сорокін

 

04840-62552

0973741562

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь