A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Вилківська міська рада
Одеська область, Кілійський район

Творчий звіт директора Комунальної установи «Вилківський інклюзивно-ресурсний центр»

Дата: 11.06.2020 13:55
Кількість переглядів: 39

Шановна громадо !

Вам представлений творчий звіт директора

Комунальної установи «Вилківський інклюзивно-ресурсний центр»

Вилківської міської ради.

 

Сьогодні в Україні набирає потужних обертів освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова. І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя.

У липні 2017 року Постановою Кабінету міністрів України №545 передбачено реорганізацію психолого-медико-педагогічних консультацій у інклюзивно-ресурсні центри.

Відповідно до тексту Постанови, Інклюзивно-ресурсний центр — установа, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного фахового супроводу.

На виконання рішення ХІХ чергової сесії VІІ скликання від  08 лютого 2019 року №660  Вилківської міської ради у 2019  року було відкрито Комунальну установу «Вилківський інклюзивно-ресурсний центр» Вилківської міської ради.

            Діяльність інклюзивного центру забезпечують: директор центру  Стефанова Галина Володимирівна – за фахом практичний психолог вищої категорії  та фахівці:  вчитель-реабілітолог Мелентьєва  Любов Олександрівна, вчитель-логопед Ігнатенко Олена Василівна, вчитель – дефектолог Коваль Ольга Іванівна та практичний психолог Андріянова Альбіна Володимирівна.

Фахівці нашого ІРЦ проводять комплексну оцінку розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розробляють рекомендації щодо програми навчання; надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами; взаємодіють з педагогічними працівниками дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання; надають психологічну допомогу батькам.  Проводять семінари практикуми для педагогів та батьків.

 За рік функціонування ІРЦ фахівці пройшли такі навчання:

            У  2019 року - навчання щодо впровадження системи автоматизації роботи інклюзивних центрів.  Впровадження цієї системи здійснюється з метою підвищення ефективності діяльності ІРЦ та взаємодії центрів, батьків та дітей з особливими освітніми потребами, застосування єдиних підходів до комплексної оцінки розвитку дитини, створення та ведення  реєстрів дітей з особливими освітніми потребами, відповідних фахівців і закладів.

В  лютому 2020  року проходили навчання на користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3, CASD в інклюзивно-ресурсному центрі.

У листопаді 2019 року взяли участь  у Міжнародній конференції Перспективи розвитку регіональної стратегії інклюзивного навчання. В березні місяці 2020 року приймали участь у міжнародній конференції  «Розвиток Інклюзії»  в ході якої були представлені унікальні методи  в роботі з дітьми, сім’ями та багато іншої важливої інформації, яку в подальшому ми використовуємо в роботі з дітьми.

      Усі фахівці інклюзивно-ресурсного центру прийняли участь у проекті губернатора Одеської області в підтримку інклюзивно-ресурсних центрів.

     З метою інформації населення про діяльність Інклюзивно- ресурсного центру була створена  сторінка на фейсбуці на якій фахівці  ІРЦ розміщають матеріали – рекомендації з питань інклюзивної освіти .

             З метою включення дитини у соціальну активність, набуття соціально-побутових навичок, етап соціалізації, набуття освітніх навичок, фізичного та психологічного розвантаження на базі ІРЦ було створені куточки розвитку сенсорного сприйняття, фізичної реабілітації та інші.

Усе обладнання якої  розділене на наступні зони:

  • зона групової роботи та зустрічей, де діти набувають комунікативних навичок, вчяться слухати один одного та висловлювати свої думки й почуття;
  • зона фізичного розвантаження потрібна для зміни діяльності дітей, адже нерідко діти мають знижену здатність до концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи;
  • зона індивідуальної роботи, де дитина набуває освітніх навичок та проводяться корекційно-розвиткові заняття, які тривають 20-35 хвилин, протягом яких частіше змінюються види діяльності;  не менш важливою є зона психологічного розвантаження, де відбувається сенсорна інтеграція та релаксаційні процеси та зона відпочинку з матами, пуфами та іншими предметами. На жаль до сіх пір у приміщенні КУ «Вилківський інклюзивно-ресурсний центр» Вилківської міської ради до сіх пір не зроблено капітальний  ремонт приміщень. Силами фахівців інклюзивно-ресурсного центру за допомогою батьків зроблено косметичний ремонт приміщень ІРЦ.

З метою забезпечення ефективно та результативної роботи  Інклюзивно-ресурсний центр забезпечений  науково-методичною літературою для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами, іншими наочними та дидактичними матеріалами. Для розвитку моторики, пізнавальних процесів  є  інтерактивні ігри  і  роздаткові матеріали,  розвиваюча дошка по методиці Монтесорі  (бізіборд),  набори для розвитку творчої активності дитини. Є сенсорна тактильна доріжка, яка сприяє отриманню тактильних відчуттів, активує та розслабляє нервову систему дитини. Безліч пазлів для розвитку логічного мислення.

            Комплект для Мозочкової  стимуляції направлений на розвиток та вдосконалення функцій координації, рівноваги, орієнтування у просторі та формуванні мовлення та контролю поведінки. Але потрібен  сучасний масажний  стіл для проведення вчителем-реабілітологом  масажів, що застосовують для профілактики різних захворювань й ушкоджень; а вчителем-логопедом - логопедичні масажі .

            Підсумовуючи роботу ІРЦ станом на 15.06.2019 року 55 дітей охоплені інклюзивним  навчанням та 9 індивідуальним навчанням по Вилківському ОТГ. 55 дітей  пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку. Нашими спеціалістами надано 160  консультацій, проведені корекційно-розвиткові заняття.  У закладах  загальної освіти створені  12  інклюзивних класів  та 2 інклюзивні групи  в КЗДО, 72 педагогічних працівників надають педагогічні, психологічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами.

Фахівці інклюзивно- ресурсного центру   пройшли  вебінари та курси з підвищення кваліфікації  за тематикою: «Інклюзивна освіта та корекційна робота з дітьми особливими освітніми потребами».

Звичайно, потрібно зазначити й те, що в процесі впровадження інклюзивної освіти, фахівцям ІРЦ необхідно вирішити ряд проблемних питань, а саме:

  • зробити капітальний ремонт приміщень під ІРЦ;
  • удосконалити співпрацю фахівців які надають психолого-педагогічні корекційні  послуги в закладах освіти між фахівцями ІРЦ;

            Метою створення кращих можливостей для навчання дітей та організації якісного інклюзивного освітнього середовища нашим центром були виокремлені перспективні напрямки роботи:

  • індивідуальний супровід сімей з дітьми з ООП, а також одстоювання інтересів при забезпеченні їхніх прав на рівний доступ до якісних освітніх послуг;
  • надання додаткової підтримки в корекційно-розвитковому  процесі дітям з особливими освітніми потребами за місцем проживання;
  • навчання та підвищення фахового рівня спеціалістів ІРЦ;
  • співпраця з освітніми закладами та надання методичних рекомендацій щодо організації роботи з дітьми з ООП та інше.

Отже, наші плани на майбутнє –  добру та корисну справу, яку ми розпочали, важливо продовжувати, удосконалювати та поглиблювати. Для нас дуже важливо не лише утримати, але й збільшувати темп роботи й продовжувати діяльність ІРЦ. І на кінець такі влучні слова:

 «Ті, у кого можливості обмежені, здібності - безмежні»

 

 З повагою директор комунальної

 установи «Вилківський ІРЦ»

  Вилківської міської ради                                     Г.В.Стефанова.

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь