ПЕНСІЙНИЙ ФОНД РОЗ'ЯСНЮЄ: щодо відновлення виплати пенсії
На виконання листа Пенсійного фонду України від 29.09.2020 №2800-030203-9/32260 та для уникнення порушень при поновленні виплати пенсій повідомляємо.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 49 Закону України “ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (далі — Закон) виплата пенсії за рішенням територіального органу Пенсійного фонду припиняється у разі неотримання призначеної пенсії протягом 6 місяців підряд.
Згідно з п. 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до закону, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846 (зі змінами) заява про поновлення виплати пенсії подається пенсіонером особисто або його представником до органу, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії.
Відповідно до п. 2.9 зазначеного Порядку особа, яка звертається за пенсією (незалежно від виду пенсії), повина пред'явити паспорт (або інший документ, що посвідчує цю особу, місце її проживання (реєстрації) та вік).
Відповідно до статті 242 Цивільного кодексу України законними представниками своїх малолітних та неповнолітніх дітей є батьки (усиновлювачі), законним представником малолітньої особи та фізичної особи, визнаної недієздатною, є опікун, законним представником у випадках, встановлених законом, може бути інша особа.
Представництво за довіреністю, яке грунтується на договорі, не є представництвом за законом.
З огляду на викладене, відновити пенсію можливо лише після особистого звернення одержувача пенсії або опікуна та надання відповідних заяв та вище зазначених документів.
У разі звернення представника за довіреністю із заявою щодо відновлення виплати пенсії, відновлювати пенсію не має правових підстав.
Начальник відділу з питань виплати пенсій № 10
управління з питань виплати пенсій Головного
управління Пенсійного фонду України в Одеській
області Людмила СЛУПСЬКА