Комфортне спілкування з людиною у сильному стресі
1.Безпека понад усе!
2.Дайте людині знати, хто ви є: представляйтеся чітко і з повагою.
Скажіть, що ви прийшли для допомоги, розповідайте, що ви робите.
Запитайте ім’я людини.
3.Будьте спокійні.
4.Слухайте: продемонструйте навички ефективної комунікації, залишайтеся
розслабленими, з відкритою поставою та спокійним голосом. Однак
не змушуйте співрозмовника чи співрозмовницю говорити. Проявіть
терпіння та переконайте його/її, що ви готові вислухати та хочете допомогти.
5.Запропонуйте практичний затишок та інформацію: можливо, склянку води
або чашку чаю, чи, можливо, ковдру, якщо потрібно. Ці маленькі жести
комфорту часто дуже цінуються. Запитайте, що потрібно людині і що
для неї найважливіше в цей момент, завжди запитуйте, у чому є потреба —
не вважайте, що ви знаєте, що було б їй найбільш корисно.
6.Допоможіть людям отримати відчуття контролю. Якщо людина тривожиться,
ви можете підтримати її, запропонувавши виконати дихальні вправи. Якщо
людина втратила відчуття зв’язку з реальністю, нагадайте їй, де вона перебуває,
день тижня та хто ви. Попросіть назвати речі навколо («Скажіть, що ви чуєте?»,
«Назвіть, що стоїть поруч з вами?»). Допоможіть людині застосувати власні
дієві стратегії виживання та зв’яжіться з людьми, які можуть її підтримати.
7.Забезпечте надання чіткої інформації. Підкажіть, де та яку допомогу можна
отримати. Уточніть, чи розуміє вас людина, чи має додаткові питання.
Ідея вашого повідомлення повинна бути простою, її можна записати чи
повторити.
8.Побудьте з людиною. Намагайтесь не залишати співрозмовника наодинці.
Якщо у вас немає змоги залишитися, знайдіть надійну особу (колегу, друзів),
яка може подбати про людину, доки ви не знайдете допомогу чи доки людина
не заспокоїться.