ЩО ЗМУШУЄ НАС СПОЖИВАТИ ЗАБАГАТО КОНТЕНТУ В ІНТЕРНЕТІ, ЗОКРЕМА НЕГАТИВНОГО?
Читання поганих новин — наслідок роботи нашого мозку. У людей є схильність до негативу. Тобто, критика, наприклад, має сильніший вплив на поведінку та пізнання, ніж похвала. Те саме стосується переваги поганих новин над хорошими.
Мозок обробляє негативні слова швидше та інтенсивніше, ніж позитивні, а це означає, що ми запам’ятовуємо їх краще.
Така поведінка мала сенс до появи ЗМІ та соцмереж. Наш мозок намагається допомогти нам подолати невизначеність через збір інформації. Ми хочемо бути готовими до загроз, які нас чекають. І чим більше поганих новин ми споживаємо, тим почуваємося підготовленішими.
Ще одна причина криється у наших установках. Люди прагнуть шукати новини, які підтверджують їхні почуття. Ми слухаємо переважно веселу музику, коли щасливі, і депресивну, коли пригнічені. Ця ж концепція стосується інформації. Якщо людина засмучена певною політичною подією, вона схильна шукати новини, які підтверджують її почуття. Через це ми частіше натискаємо на посилання на подібні статті, створюючи цикл зворотного зв’язку, який підсилює негативне сприйняття.
Хоча «залипанню» в мережі можуть піддаватись абсолютно усі, люди, які лікують надмірну тривожність чи обсесивно-компульсивний розлад (ОКР), перебувають у групі ризику. Тривожні люди, як правило, хочуть отримати якомога більше інформації, щоб повернути певну міру контролю. Таким чином вони частіше потрапляють у пастку, бо вірять, що знання всього допоможе їм менше хвилюватися. Однак частіше така поведінка лише посилює тривогу. У людей з обсесивно-компульсивним розладом мозок фіксується на темі, доки вона не стане всім, про що людина може думати. Це створює надмірне споживання контенту, тому що нав’язлива частина ОКР спрямована на полегшення тривоги в такий спосіб.