ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ!

Дата: 25.10.2024 12:06
Кількість переглядів: 63

Головне управління ДПС в Одеській області  звертає увагу платників  щодо ведення обліку платежів в органах ДПС через Електронні сервіси та  удосконалення відповідних сервісів  для платників податків.

«Електронний кабінет» - інформаційно-комунікаційна система, вхід до якої здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС https://tax.gov.ua.

 Для практичного застосування  норм податкового законодавства щодо ведення обліку платежів, користування Електронним кабінетом надає можливість працювати платникам з органами ДПС дистанційно, а саме:

  • переглянути дані інтегрованої картки платника податку  про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня) у пункті меню «Стан розрахунків з бюджетом»;
  • формувати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;
  • створювати Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС (форма «J/F1300207» в приватній частині електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації»);
  • переглянути інформації про рух коштів на єдиному рахунку та інформацію про залишок коштів на єдиному рахунку;
  • спрямувати Заяву про повернення помилково та/або надмiру  сплачених сум грошових зобов'язань та пенi (форма «J/F1302002») у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації»);
  • здійснювати офіційне листування з органами ДПС України, отримувати адміністративні послуги, сплатити податкові платежі тощо.

Також зазначаємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що відповідно внесених змін до п. 5 розділу І наказу Міністерства фінансів України від 03.09.2013
№ 787 «Про затвердження Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» визначено, що заява про повернення (перерахування) коштів з бюджету в електронній формі подається з обов’язковим накладанням електронного підпису платника або уповноваженої особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

До заяви подаються засвідчені належним чином копії наступних документів:

  • платіжної інструкції, яка підтверджує перерахування коштів до бюджету;
  • судового рішення, засвідченого належним чином (у разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) та грошового стягнення за адміністративні правопорушення);
  • документа, що підтверджує відповідні повноваження уповноваженої особи.

 

Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 N 787, зі змінами та доповненнями.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу (далі - податкова декларація)), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, а також заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок), та визначає напрям перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються: на поточний рахунок платника податку в установі банку; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету; у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов'язання та/або інше зобов'язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Порядок інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені затверджений наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 N 60, зі змінами та доповненнями.

Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі ПКУ), крім випадків наявності у платника податкового боргу (п. 43.1 ПКУ).

Не підлягають поверненню помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань та пені платникам податку, щодо яких (та/або щодо засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників яких) у порядку, встановленому Законом України «Про санкції», прийняті рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), протягом строку застосування таких санкцій.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ПКУ).

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Суми ПДФО повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку загального річного оподатковуваного доходу платника податку (п. 43.3 ПКУ).

Заяву платник може подати як у паперовому вигляді так і в електронному вигляді. В електронному вигляді заява подається в Електронному кабінеті платника податків:   

для юридичних осіб шаблон «J1302001»,   

для фізичних осіб шаблон «F1302002».  

 

 

У заяві має бути зазначено напрям перерахування коштів:

  • на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг;
  • на єдиний рахунок (у разі його використання);
  • на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
  • повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.

У разі повернення надміру сплачених податкових зобовязань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 2001.5 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобовязань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг (п. 43.41 ПКУ).

 Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання Казначейству України.

На підставі отриманого висновку Казначейство протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків згідно з  Порядком інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені, затверджений наказом Мінфіну від 11.02.2019 р. № 60 (п. 43.5 ПКУ).

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані (п. 43.6 ПКУ).

 

Відповідно до статті 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання органом ДПС здійснюється тільки на підставі заяви платника, поданої протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів:   

  • на рахунок платника податків у банку / небанківському надавачу платіжних послуг;   
  • на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету.   

Заяву платник може подати як у паперовому вигляді так і в електронному вигляді. В електронному вигляді заява подається в Електронному кабінеті платника податків   

для юридичних осіб шаблон «J1302001»,   

для фізичних осіб шаблон «F1302002».  

Слід зазначити, що відповідно до зазначеної статті ПКУ передбачено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на рахунок такого платника податків у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.  

Також звертаємо увагу, що у разі повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 ПКУ,  такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг.  

ДПС не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви формує електронний висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.   

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків.  

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

 

Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів

затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 N 787, зі змінами та доповненнями.

Повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу (далі - податкова декларація)), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, а також заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок), та визначає напрям перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються: на поточний рахунок платника податку в установі банку; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету; у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов'язання та/або інше зобов'язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Порядок інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені затверджений наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 N 60, зі змінами та доповненнями.

 

Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що в меню Електронного кабінету «Стан розрахунків з бюджетом» платникам доступна для перегляду та вивантаження інформація по кожному виду платежу, в тому числі в розрізі проведених операцій, а також реквізити для сплати податків.  Крім того, для фізичних осіб наявна можливість сплати податків, зборів, платежів з використанням запропонованих платіжних систем або QR-кодом. 

Нагадуємо, що з 1 травня 2024 року є доступним отримання Витягу щодо стану розрахунків, починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Якщо платник податків у Запиті, який подається через електронний кабінет зазначає позначку про необхідність підпису Витягу, то на такий документ накладається кваліфікований електронний підпис керівника підрозділу економічного аналізу територіального органу ДПС за основним місцем обліку такого платника.

Крім цього, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання Запиту стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою.

 

Головне управління ДПС в Одеській області  повідомляє, що в електронному кабінеті удосконалено сервіс одержання платником документа, що підтверджує стан розрахунків з державним та місцевими бюджетами, а також цільовими фондами, який формується автоматизовано з накладенням кваліфікованого електронного підпису територіального органу ДПС (далі –).

Для платників податків з 01 травня 2024 року в електронному кабінеті є  доступним отримання Витягу щодо стану розрахунків, починаючи з 2013 року за кожний рік окремо та в розрізі податків, зборів, платежів, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) на відмінну отримання такого документу тільки за звітні періоди поточного року.

Крім того, розроблено окремий функціонал для платників, які мають податковий борг на день подання Запиту про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС (далі - Запит) стосовно розрахунку пені, яка буде нарахована у разі погашення такого боргу поточною датою.

Якщо платник податків у Запиті, який подається через електронний кабінет зазначає позначку про необхідність підпису Витягу щодо стану розрахунків, то на такий документ накладається кваліфікований електронний підпис територіального органу ДПС за основним місцем обліку такого платника. У разі, якщо автоматично сформований Витяг щодо стану розрахунків містить платежі, які обслуговуються не одним територіальним органом ДПС (за основним/неосновним місцем обліку платника), то забезпечується накладання кваліфікованих електронних підписів відповідних територіальних органів ДПС.

Покроковий алгоритм дій для платників у отриманні Витягу щодо стану розрахунків

 

  1. Платник створює «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС» (далі - Запит) за формою «J/F1300207» в приватній частині електронного кабінету у пункті меню «Заяви, запити для отримання інформації» шляхом:

для поля «період з «01» січня 20_року по «__» __20__року» Запиту:

вибору із переліку дати, місяця та року, за який платник бажає отримати «Витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та сплати єдиного внеску» (далі – Витяг). За кожний рік Запит подається окремо;

для поля «Розрахувати суму пені у поточному бюджетному році» (пп. 129.1.1 та 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України)***» Запиту:

встановлення позначки для розрахунку пені, якщо у платника є податковий борг (крім єдиного внеску) та він бажає визначити суму пені станом на наступний день від дня подання Запиту. Платник також може не встановлювати позначку для її розрахунку. Встановлення позначки неможливе, якщо у Запиті визначено платником період «минулі роки»;

для поля «В розрізі платежів » Запиту:

встановлення позначки для отримання інформації в розрізі всіх своїх платежів. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає узагальнену інформацію, без розрізу платежів;

для поля «З підписом**** (станом на 1 число  звітного місяця)» Запиту:

встановлення позначки для отримання Витягу з кваліфікованим електронним підписом посадової особи контролюючого органу (далі КЕП). Разом з цим, встановлення позначки можливе, якщо у Запиті зазначено 1-ше число місяця будь-якого року. Якщо платник не встановлює позначку, то отримає інформацію без КЕП.

  1. Надсилає Запит до органу ДПС за своїм основним місцем обліку.
  2. Отримує Витяг за формою «J/F1400207».

 

Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Мінфіну від 22.03.2023 р. № 148, застосовується у разі використання структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції відповідно до міжнародного стандарту ISO 20022 та визначає правила його заповнення, зокрема, під час сплати (стягнення) податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки, відкриті в Казначействі, а також сплати (стягнення) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на небюджетні рахунки, відкриті в Казначействі на ім'я територіальних органів ДПС.

Під час сплати податків, зборів, єдиного внеску платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює з переліку полів, наведених у п. 1 р. ІІ Порядку № 148, такі поля:

  • «Код виду сплати». У цьому полі платник вказує код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку № 148;
  • «Додаткова інформація запису». У цьому полі платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб'єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов'язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).

Приклади заповнення реквізиту "Призначення платежу" наведено в п. 1 розд. ІІ Порядку № 148.

Особливості заповнення реквізиту «Призначення платежу» при сплаті коштів на єдиний рахунок та приклади його заповнення наведено в п. 6 р. ІІ Порядку № 148.

 

Наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148» Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення» (далі Порядок № 148) визначено перелік обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.

Звертаємо окрему увагу на заповнення реквізитів «Код платника», «Код фактичного платника» та «Призначення платежу».

Платники податків заповнюють реквізит «Призначення платежу» за прикладами, наведеними у Порядку № 148.

Так, під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування платники повинні дотримуватися наступних правил заповнення обов’язкових реквізитів платіжної інструкції.

Обов’язковий реквізит – «Код платника» заповнюють всі платники, які сплачують податки, збори, інші платежі та єдиний внесок. Юридичні особи у реквізиті «Код платника» зазначають код ЄДРПОУ, фізичні особи – підприємці та громадяни – податковий номер.

Реквізит «Код фактичного платника» заповнюється в наступних випадках.

Юридичними особами:

  1. у разі, якщо юридичні особи у своєму складі мають відокремлені підрозділи, представництва та сплачують платежі до бюджету і фондів соціального страхування за відокремлені підрозділи, представництва у реквізиті «Код платника» зазначають власний код ЄДРПОУ, а у реквізиті «Код фактичного платника» (податковий номер філії, представництва).

Громадянами:

  1. у разі сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску за допомогою технічного пристрою (банківський автомат, платіжний термінал, програмно-технічний комплекс самообслуговування, програмно-апаратне середовище мобільного телефону, інший пристрій) та через каси надавачів платіжних послуг заповнюють усі обов’язкові реквізити платіжної інструкції , при цьому громадяни у реквізиті «Код фактичного платника» зазначають власний податковий номер.

Поряд з цим надавач платіжних послугу реквізиті «Код платника» містить код надавача платіжних послуг, з використанням технічного пристрою якого або через каси якого проводиться готівковий розрахунок.

 

Єдиний рахунок – це рахунок, який платник податків за власним бажанням може відкрити в Казначействі та використовувати для сплати грошових зобов’язань та /або податкового боргу з податків, зборів, передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) та єдиного внеску. А також,  це послідовність сплати податків зборів: недоїмка з єдиного соціального внеску, податкового боргу у тій послідовності, в якій він виник, окрім боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також, частини чистого прибутку до бюджетів державними  та комунальними  підприємствами та їх об’єднаннями.

Повідомлення про використання або відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через «Електронний кабінет».  Платник податків має право повідомити про використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року. На підставі такого повідомлення ДПС не пізніше наступного дня після його подання включає платника до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

З початком використання єдиного рахунку платник податку зобов’язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань податкового боргу та інших зборів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок, крім сплати грошових зобов’язань або податкового боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку до бюджетів державними  та комунальними  підприємствами та їх об’єднаннями.

Для зарахування коштів платник заповнює розрахункові документи відповідно до вимог заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документу на переказ у разі сплати податків, зборів, платежів на бюджет рахунки та єдиного внеску.

Для формування реєстру платників з єдиного рахунку в розрізі окремого платника ДПС керується нормами ст.35 ПКУ з урахуванням черговості сплати, визначеної п.35 прим. 1.6 ст.35 прим.1 п 89.7 ст. 89 та п.131.2 ст. 131 ПКУ.

Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм статті 35 ПКУ центральними органами виконавчої влади затверджений Постановою Кабінету Міністрів від 29 квітня 2020 № 321.

Метою ведення обліку руху коштів на єдиному рахунку є забезпечення своєчасності та повноти перерахування коштів, внесених на єдиний рахунок, на бюджетні рахунки для зарахування податків, зборів та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, та/або на небюджетні рахунки органів ДПС, відкриті в Казначействі для зарахування єдиного внеску.

 

Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2020 № 321 (зі змінами). 

Для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, в Казначействі на ім’я ДПС відкривається єдиний рахунок за субрахунком відповідно до плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого Мінфіном.  

Єдиний рахунок не може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними  підприємствами та їх об’єднаннями.

Повідомлення про використання або відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків в електронній формі через Електронний кабінет. Платник податків має право повідомити про використання або відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року.

Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку.

Інформація про реквізити єдиного рахунку розміщується на офіційному веб-порталі ДПС, Казначейства, Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Портал Дія», а також є доступною платнику в електронному кабінеті у день його включення до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок. 

Під час використання платником єдиного рахунка для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платник не має права сплачувати такі кошти на інші рахунки, відкриті Казначейством для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.

Якщо на єдиний рахунок надійшли кошти від юридичної чи фізичної особи, яка не є платником, включеним до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, або від платника, якого ДПС не може ідентифікувати з інформації про рух коштів на єдиному рахунку, такі кошти повертаються ДПС або уповноваженим територіальним органом ДПС на рахунок у банку, небанківському надавачу платіжних послуг, через який здійснено таке зарахування. Зазначені кошти не вважаються зарахованими на єдиний рахунок та не підлягають відображенню в єдиній картці платника.

У разі відмови від використання єдиного рахунку таке використання припиняється з 1 січня наступного календарного року на підставі повідомлення про відмову від використання єдиного рахунку.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь